Scooter Braun odchodzi na emeryturę jako menedżer muzyczny po 23 latach

Potentat muzyczny Scooter Braun ogłosił przejście na emeryturę po 23 latach zarządzania talentami.

42-letni przedsiębiorca powiedział, że wycofał się, aby skupić się na swojej roli ojca, a także dyrektora generalnego firmy rozrywkowej HYBE America.

W zeszłym roku pojawiły się doniesienia, że wielu znanych klientów Brauna, w tym Ariana Grande i Justin Bieber, rozstało się z menedżerem.

W prawie Oświadczenie składające się z 1,400 słów Na swoim koncie na Instagramie Braun powiedział, że jest teraz “najpierw ojcem, potem dyrektorem generalnym i menedżerem”.

Urodzony w Nowym Jorku Braun jest jednym z najbardziej utytułowanych menedżerów muzycznych na świecie.

Przełom w jego karierze nastąpił w 2008 roku, kiedy zauważył 12-letniego Justina Biebera śpiewającego na YouTube.

Odnalazł chłopca w swojej szkole, prosząc członków zarządu, aby skontaktowali go z matką Biebera i podpisał z nim kontrakt z wytwórnią płytową, którą założył z gwiazdą R&B Usherem.

Do innych klientów Brauna należeli Demi Lovato, David Guetta, Black Eyed Peas, Ava Max, Carly Rae Jepsen i Quavo.

Braun powiedział, że zdecydował się odejść od zarządzania muzyką po tym, jak “jeden z moich największych klientów i przyjaciół powiedział mi, że chce rozwinąć skrzydła i pójść w nowym kierunku”.

Nie powiedział, kim jest klient.

Braun powiedział, że pomimo pracy “24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu” przez “całe swoje dorosłe życie”, “nadszedł czas, aby wkroczyć w nową rolę”.

“Kiedy moje dzieci podrosły, a moje życie osobiste ucierpiało, zdałem sobie sprawę, że moje dzieci to trzy supergwiazdy, których nie chciałem stracić” – powiedział.

“Poświęceń, na które kiedyś byłem gotów się zdobyć, nie mogłem już usprawiedliwić”.

Braun jest również dobrze znany ze swojego sporu z Taylor Swift, który rozpoczął się w 2019 roku, kiedy kupił jej byłą wytwórnię płytową Big Machine za 300 milionów dolarów (227 milionów funtów) za pośrednictwem swojej grupy inwestycyjnej Ithaca Holdings.

Oznaczało to, że przejął kontrolę nad nagraniami pierwszych sześciu albumów Swift.

W odpowiedzi Swift zablokowała prośby o wykorzystanie jej muzyki w programach telewizyjnych i filmach, odcinając tym samym ważne źródło dochodu dla grupy inwestycyjnej Brauna.

Następnie zaczęła ponownie nagrywać cały swój stary materiał, odzyskując prawo własności do albumów i jeszcze bardziej dewaluując oryginały.